Παρασκευή, 4 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΟ ΔΕΚΑΤΟ ΤΡΙΤΟ ΖΩΔΙΟ

Ο Οφιουχος θεωρειται το δεκατο τριτο ζωδιο του ζωδιακου κυκλου απο ορισμενους και αποτελει αντικειμενο διαμαχης αναμεσα στους αστρολογους.Ειναι κλασσικος αστερισμος που αναφερεται απο την εποχη του Πτολεμαιου.Ο Οφιουχος αντιπροσωπευει τον Ασκληπιο,τον οποιο ο Διας τιμωρησε γιατι τον παρακουσε.Τον κατακεραυνωσε και ταυτοχρονα τον τοποθετησε στο ουρανιο στερεωμα μαζι με το συμβολο του το φιδι.Περιλαμβανει πανεμορφα ουρανια στολιδια και ειναι ενας απο τους αδικημενους αστερισμους.

Ο Πτολεμαιος,χωρισε τον ζωδιακο κυκλο σε 12 ισα κομματια των 30 μοιρων.Πριν απο 2.000 χρονια,την εποχη του Πτολεμαιου,ο ηλιος περνουσε μεσα 12 αστερισμους.Αυτοι ειναι οι ζωδιακοι αστερισμοι.Ο Οφιουχος ηταν εξω απο το ζωδιακο κυκλο..Σημερα ομως η Γη εχει αλλαξει θεση στον ουρανιο θολο κατα 30 μοιρες σε σχεση με το ετος 0.Αυτη η αλλαγη της θεσης της γης,λεγεται μεταπτωση των ισημερων και οφειλεται στην βαρυτικη αλληλλεπιδραση Γης-Ηλιου.Σημερα λοιπον που η Γη ,εχει μετακινηθει κατα 30 μοιρες,ο Οφιουχος πεφτει στη ζωδιακη ζωνη.Ετσι καποιοι υποστηριζουν οτι εχει προστεθει αλλο ενα ζωδιο στο ζωδιακο κυκλο.Προκειται για τον Οφιουχο,ο οποιος παρεμβαλλεται αναμεσα στα ζωδια του σκορπιου και του τοξοτη.Κατ αυτους λοιπον το πραγματικο μας ζωδιο βρισκεται σχεδον μια θεση πιο πισω στο ζωδιακο κυκλο.

Επισης οι Κελτες.ειχαν ζωδιακο κυκλο,που αποτελουνταν απο 13 ζωδια.Οι Δρυιδες,που ασχολουνταν με αστρολογια και αστρονομια,ακολουθουσαν σεληνιακο ημερολογιο και οχι ηλιακο.Το ετος το χωριζαν σε 13 μηνες ,οχι σε 12 γιατι εχουμε 13 φεγγαρια.Οι Κελτες,εδωσαν στα ζωδια τους ονοματα δεντρων.


Παρασκευή, 4 Σεπτεμβρίου 2009

ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ

alt


Παρασκευή, 4 Σεπτεμβρίου 2009

ΠΑΡΚΟ ΓΟΥΔΗ

Η εκταση Γουδη,μεταξυ των Δημων Αθηναιων,Ζωγραφου,Παπαγου,Ν Ψυχικου,ειναι μια περιοχη που εχει διατηρησει σε μεγαλο βαθμο  τη φυσικοτητα της και συνδεει το οικοσυστημα του Υμηττου με τον αστικο ιστο.Ειναι ζωτικης σημασιας για το Λεκανοπεδιο να οργανωθει σε Μητροπολιτικο Παρκο,ωστε να αυξηθει το πρασινο της Αθηνας,να υπαρχει διεξοδοςσε περιπτωση φυσικων καταστροφων.Ιδιαιτερα σημερα,υστερα απο την καταστροφη του περιαστικου πρασινου,η αναγκαιοτητα της αναπτυξης αυτου του πνευμονα πρασινου ειναι πολυ αναγκαια.

Η Πολτιεια εχει εκφρασει την πολιτικη βουληση απο το 1977 με το Ν. 732 για τη δημιουργια αλσους σε εκταση 965 στρεμματων,που θα ανηκει στους Δημους Αθηναιων και Ζωγραφου.

Το Ρυθμιστικο της Αθηνας(Ν.1515/85)χαρακτηριζε την περιοχη Γουδη ως υπερτοπικο πολο πρασινου και αναψυχης.Με το προεδρικο Διαταγμα (544/Δ/7Cool,η περιοχη ενταχθηκε στη Β ζωνη προστασιαςΥμηττου.Στις 20 Νοεμβριου 1977,ο Οργανισμος Ρυθμιστικου Σχεδιου και Προστασιας Περιβαλλοντος Αθηνας,ανεθεσε στο ΕΜΠ μελετη με τιτλο :"Μητροπολιτικο Παρκο Γουδη"Η μελετη αυτη ολοκληρωθηκε και εγινε αποδεκτη απο τον οργανισμο της Αθηνας.το 2001.

Παρα τα νομοθετηματα και τις δεσμευσεις των εκπροσωπων της Πολιτειας,ο χωρος Γουδη κινδυνευει να τασιμεντοποιηθει.Ενα μικρο μερος των προβλεπομενων στρεμματων απο το Ν.732/77 εχουν παραχωρηθει στους Δημους Αθηνας και Ζωγραφου.

Για τις αναγκες των Ολυμπιακων Αγωνων του 2004,χωροθετηθηκε κατ εξαιρεση στο παρκο Γουδη,με ειδικη διαταξη της ελληνικης νομοθεσιας(Ν.2947/2000),προσωρινο λυομενο κλειστο σταδιο για το αγωνισμα του μπαντμιντον.Ηχωροθετηση συνοδευοταν απο ρητη υποχρεωση για απομακρυνση της κατασκευης 6 μηνες μετα το τελος των αγωνων.

Παραβιαζοντας την υποχρεωση αυτη,η κυβερνηση της Ν.Δ,ψηφισε ειδικη διαταξη(Ν.3342/2005)για τη νομιμοποιηση της και την παραχωρηση της για ιδιωτικη αξιοποιηση απο την"Ολυμπιακα Ακινητα Α.Ε".Στη συνεχεια ειχαμε την πολυετη παραχωρηση της χρησης του μπαντμιντον σε ιδιωτικη κοινοπραξια για την μετατροπη του σε μουσικο θεατρο.Στην ιδια κοινοπραξια,παραχωρηθηκαν για αποκλειστικη χρηση,ως περιβαλλων χωρος της εγκαταστασεως,20 ακομα στρεμματα απο τον πυρηνα του Μητροπολιτικου Παρκου Γουδη.Επισης παραχωρηθηκαν 10 στρεμματα για την κατασκευη του Ογκολογικου νοσοκομειου,συνεχεια του Νοσοκομειου Παιδων.

Προσφατη ενεργεια κατα της δημιουργιας του Μητροπολιτικου Παρκου ,ειναι ο νομος 3688/2008,ο οποιος αξιοποιωντας το αρθρο 2 του Προεδρικου Διαταγματος 871/Δ/19-10-2001,της κυβερνησης του ΠΑΣΟΚ,προβλεπει την ανεγερση κτιριων 28.000τ.μ.Εκτος απο τα κτιρια σχεδιαζεται η κατασκευη γκαραζ,ελικοδρομιο,δρομοι"ηπιας κυκλοφοριας",μεσα σε κοινοχρηστο χωρο πρασινου.

Για να αποτραπει αυτη η δυσμενεστατη συνεπεια σε βαρος των πολιτων της Αθηνας επιβαλλεται :

-Να καταργηθει το αρθρο 2 τουΝ.3688/2008 

-Να μην εκδοθει καμμια οικοδομικη αδεια για τον περιβαλλοντα χωρο του γηπεδου μπαντμιντον,τουλαχιστον μεχρι την εκδοση αποφασης επι της προσφυγης της Επιτροπης Αγωνα ενωπιον του ΣτΕ κατα της συμβασης παραχωρησης του μπαντμιντον.

-Να προχωρησει η αμεση θεσμοθετηση του Μητροπολιτικου Παρκου,οπως επιτασσει το Ρυθμιστικο της Αθηνας.Δεν μπορει αλλο να προτασσει το θεμα της επιλυσης του ιδιοκτησιακου.Αντιθετα εχει υποχρεωση να καλεσει σε συσκεψη τους αμεσα εμπλεκομενους φορεις(ΤΕΘΑ,ΚΕΔ,Ολυμπιακα Ακινητα και ομοροι δημοι)και να τους ζητησει να αποδεχτουν την μελετη του Οργανισμου της Αθηνας-ΕΜΠ.

-Να απαγορευτει η εκδοση οικοδομικων αδειων για την οποιαδηποτε οικοδομικη δραστηριοτητα στο Παρκο.

-Να ακυρωθει η συμβαση παραχωρησης του μπαντμιντον και των 20 στρεμματων που το περιβαλλουν.

-Να μην ανεγερθει το Ογκολογικο Νοσοκομειο Παιδων στο Παρκο. 

-Να απομακρυνθουν οι εγκαταστασεις του Ιππικου Ομιλου και να ματαιωθει καθε αποπειρα τσιμεντοποιησης του χωρου απο οποιονδηποτε Δημοσιο η Ιδιωτικο φορεα. 


Αυτο το αρθρο συνταχθηκε απο την Επιτροπη Αγωνα για το Μητροπολιτικο Παρκο Γουδη.


Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου 2009

" Η μεγιστη αρχη ειναι να εξουσιαζεις τον εαυτο σου"Σωκρατης

Η καταθλιψη ειναι νοσος.Ειναι ασθενεια που δημιουργει προβληματα στη ζωη εκεινων που εχει προσβαλει.Παρολο που ο τροπος με τον οποιο καποιος βιωνει την καταθλιψη ,ποικιλλει σε βαθμο,διαρκεια,συμπτωματα,κοινο χαρακτηριστικο ειναι η διαρκης απελπισια και απογοητευση.Χαμηλα επιπεδα νευροδιαβιβαστων σχετιζονται με την καταθλιψη.Ο ορος καταθλιψη χρησιμοποιειται για να περιγραψει ενα ευρυ φασμα διαταραχων της διαθεσης που προκαλουν ψυχικη καταπονηση.Μπορει να διαρκεσει βδομαδες,μηνες,χρονια.Υπαρχουν 2 ειδη καταθλιψης

.α) ο αντιδραστικος τυπος καταθλιψης που παρουσιαζεται ως αποτελεσμα καποιων εξωτερικων παραγοντων οπως η απωλεια αγαπημενου προσωπου,ενα διαζυγιο,η απολυση απο την εργασια. 

β)η κλινικη καταθλιψη που εχει βιολογικη προελευση. 

Υπαρχει επισης η μεταγεννητικη καταθλιψη και η διπολικη διαταραχη η μανιοκαταθλιψη. 

                                       ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ

 1)συνεχιζομενη κακη διαθεση.αυτο ειναι το πρωταρχικο συμπτωμα.Ο πασχων αισθανεται ενα επιμονο κενο.

 2)συναισθημα απελπισιας Τα καταθλιπτικα ατομα θεωρουν οτι δεν υπαρχει ελπιδα βελτιωσηςκαι το παρον ειναι ανυποφορο.

3)απωλεια ενδιαφεροντος για καθε δραστηριοτητα.Δεν ειναι σε θεση να ασχοληθουν με το παραμικρο και θελουν να ειναι συνεχεια ξαπλωμενοι . 

4)απαθεια.που συνοδευεται απο αποσυρση απο καθε μορφη δραστηριοτητας με ταση απομονωσης.Το μελλον τους φαινεται αποθαρρυντικο,το παρον ανυποφορο.Δεν μπορουν να εξηγησουν γιατι αισθανονται ετσι οποτε προστιθεται και η ενοχη στο μειγμα των συναισθηματων τους.

5)διαταραχες υπνου.Ξυπνουν πολυ νωρις το πρωι,αδυνατωντας να ξανακοιμηθουν.Ενα αισθημα εξαντλησης τα συνοδευει ολη μερα.Η κοπωση πηγαζει απο μεσα τους,εγκαθισταται στο μυαλο και το σωμα τους,καθιστωντας τους ανικανους να καταβαλουν και την παραμικρη προσπαθεια.

6)κρισεις αγχους και πανικου.με σωματικα συμπτωματα οπως ταχυκαρδια,υψηλη πιεση,εφιδρωση,ξηροστομια,αγοραφοβια,δηλαδη φοβο στο να παρευρισκονται σε δημοσιους χωρους η σε συνωστισμο.Η υιοθετηση ψυχαναγκαστικης συμπεριφορας,οπου πλενονται η καθαριζουν τον χωρο τουςσυνεχως.Αλλα συμπτωματα ειναι η θολη οραση,αδυναμια στα ποδια,τρεμουλο,αισθηση παραλυσης.

7)αλλαγες στην ορεξη που εκδηλωνονται ειτε με βουλιμια ειτε με ανορεξια.

  Coolαισθηση απαξιας.Αυτη η κριση αυτοπεποιθησης προκυπτει απο την κοπωση,την ελλειψη συγκεντρωσης και την απελπισια.Οι καταθλιπτικοι νιωθουν οτι ολοι τους περιφρονουν,οτι δεν αξιζουν τιποτα και αυτο το αισθημα τους οδηγει σε απομονωση γιατι τους καθιστα ανικανους να διαχειριστουν καταστασεις της καθημερινοτητας. 

Αλλη μορφη καταθλιψης ειναι η διπολικη διαταραχη(μανιοκαταθλιψη).Συνδυαζει μανια και καταθλιψη.Η μανια εκδηλωνεται με ακραια επιπεδα διαθεσης.Οι πασχοντες μιλουν γρηγορα,ασταματητα,δυνατα αλλαζοντας συνεχως θεμα.Μπορει να εχουν παραισθησεις,να πιστευουν πραγματα που δεν ανταποκρινονται στην αληθεια.Παρουσιαζουν συμπεριφορα εντελως διαφορετικη απο το συνηθισμενο εαυτο τους.

Οι καταθλιπτικοι ειναι παγιδευμενοι σε αγχη,φοβιες με κυριαρχη την φοβια του θανατου.Υποβαλλουν τον εαυτο τους σε κοινωνικο περιορισμο,αδυνατουν να εργαστουν,περιοριζουν η καταργουν τις μετακινησεις,χανουν τις κοινωνικες επαφες.Οι γυναικες εχουν διπλασιες η και τριπλασιες πιθανοτητες να προσβληθουν απο σοβαρο καταθλιπτικο επεισοδιο.ηΗκοινωνικη ταξη,το μορφωτικο επιπεδο,η επαγγελματικη απαχοληση δε φαινεται να σχετιζονται.Η κληρονομικοτητα φαινεται να παιζει καποιο ρολο σε ατομα που πασχουν απο κλινικη καταθλιψη.

                  Θεραπεια

Ειναι δυνατη και εφικτη η θεραπεια της καταθλιψης με χορηγηση αντικαταθλιπτικων φαρμακων(αναστολειςεπαναπροσληψης σεροτονινης)τα οποια  ανακουφιζουν απο τα οδυνηρα συμπτωματα.

Πολυ καλα αποτελεσματα εχει και η ψυχοθεραπεια.Και οι πασχοντες ομως πρεπει να επιστρατευσουν την αποφασιστικοτητα τους και να ερθουν αντιμετωποι με τους φοβους τους.Επιβαλλεται αλλαγη συμπεριφορας ωστε το ατομο να ειναι σε θεση να ασκει ελεγχο στη ζωη του,να ξεφυγει απο το αδιεξοδο της απραξιας,να βγει στον εξω κοσμο,οση προσπαθεια κι αν απαιτηθει.

       Οικογενειες των νοσουντων

 Ιδιαιτερη μνεια αξιζει να γινει στις οικογενειες των οποιων μελη πασχουν απο καταθλιψη,σχιζοφρενεια ειτε αλλες ψυχικες διαταραχες.Αυτες οι οικογενειες στηριζουν τα ψυχικα πασχοντα μελη τους δινοντας μαθηματα υπομονης,καταννοησης,αγαπης.Πρεπει να τουςαπονεμηθει μεταλλιο ηρωισμου για τις μικρες καθημερινες στιγμες.Εχουν ηδη κερδισει μια ξεχωριστη θεση στον οποιονδηποτε παραδεισο μπορει να υπαρχει.


Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου 2009

το καλοκαιρακι περασε

alt


Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2009

ανεμομυλος

alt


Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2009

τοπια

alt


Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2009

wish you were here

DSC03647.JPG


Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2009

αγαπημενη παραλια

DSC03647.JPG


Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2009

Θουλη

Η αρχαια Θουλη ειναι ενα νησι που αναφερει ο αρχαιος Ελληνας ερευνητης Πυθεας τον τεταρτο αιωνα.Το ονομα της συμβολιζει την πιο βορεια ακρη του κοσμου.Ο Προκοπιος αναφερει την Θουλη στη Ιστορια των Πολεμων.Το ονομα της εγινε επιση γνωστο απο τον Φαουστ του Γκαιτε.Η εθνικοσοσιαλιστικη εταιρεια της Θουλης,πηρε το ονομα της απο τον τοπο αυτο.Τα μελη της θεωρουσαν την Θουλη ωςτοπο προλευσης της αριας φυλης.

Κατα τη διαρκεια της δεκαετιας του 20,ο Ολλανδοςκαθηγητης Hermann Wirth καταληγει στο συμπερασμα οτι η Θουλη ειναι η σημερινη Ισλανδια.ο Πυθεας ειχε παρατηρησει οτι η διαρκεια της ημερας εκει,ηταν 6  μηνες.και η νυχτα διαρκουσε αλλους 6.Μαλιστα ο Γεμινος ο Ροδιος,αναφερει οτι η μεγιστη ημερα εχει διαρκεια 2-3 ωρων(χειμερινο ηλιοστασιο)χαρακτηριστικα που απαντωνται μονο στην Ισλανδια. Ο ιρλανδος μοναχος Dicuil παραθετει μια περιγραφη του νησιου με βαση πληροφοριες  μιας ιρλανδικης ιεραποστολης που την επισκεπτεται το 795,εποχη των πρωτων επιδρομων των βικινγκς στην Ιρλανδια.Κυριαρχη παραμενει και η σημασια του ισλανδικου επικου εργου ΕDDA πoυ συγκεντρωνει ραψωδιες των σκαλδων(=αοιδων).Στην ωραιοτερη ωδη,την voluspa'(η σοφια της ενορασης),περιγραφεται η δημιουργια του κοσμου ,η ζωη των θεων,η επικινδυνη ισχυς και το τελος τους.Σε πολλα σημεια, το εργο θυμιζει τον Ομηρο και τον Ησιοδο.

ο Βαυαρος Bruno Shweizer αναλαμβανει μια αποστολη στην Ισλανδια.το 1938.Τον Μαιο του 1939,η αποστολη εγκαινιαζει τις ερευνες,με ανασκαφες σε περιοχες αρχαιων ναων ,οπως στον πυργο του Valpjofstadur,οπου διενεργειται πληρης καταγραφη των διασωζωμενων ρουνικων επιγραφων.Εντοπιζονται επισης καταλοιπα μνημειων,που προηγουνται χρονικα της εγκαταστασης των πρωτων Σκανδιναβων(ΙΧ αιωνας).Αποκαλυπτονται ταφικοι δομοι απο ξυλοδοκους της εποχης του σιδηρου,στους οποιους οι νεκροι τοποθετουνταν ανεπαφοι,ειτε καθιστοι ειτε σε κατακλιση.Η ιδια τεχνικη εντοπιζεται και στην Ελλαδα στην Ευβοια.Εξερευνωνται υπαιθριοι χωροι οπως τοποι αρχαιων λαικων συνελευσεων,τοποι μαχων,ηλιακα συμβολα. Σημαντικο στοιχειο επισης αποτελει η μελετη αρχαικων παιχνιδιων ,κατασκευης οικισκων και γινεται καταγραφη λαικων θρυλων,επων και  προφορικης ποιησης ,οπως επισης και διακριτικων συμβολων οικογενειων.Ο Schweizer,ανακαλυπτει εκπληκτος οτι υπαρχουν ακομα ατομα που γνωριζουν την τεχνη της μαντειας μεσω των συμβολων.Ο Τακιτος,παρατηρει για τους Τευτονεςπως αποδιδουν ιδιαιτερη σημασια στην ενοραση και στους οιωνους ,μεσω των ρουνων.Οι εικονες απο τις τελετουργιες αυτες,ανταποκρινονται με καταπληκτικη πιστοτητα στην περιγραφη μιας παρομοιας τελετουργιας που περιγραφεται στο εποςτου Ερικ του Κοκκκινου,που γραφτηκε τον ΧΙΙ αιωνα.Ο Schweizer επιστρεφει στην Γερμανια τον Αυγουστο του 1939,μεταφεροντας συλλογες ρουνικων επιγραφων,συλλογες παραδοσιακων αντικειμενων της καθημερινης ζωης και μερικα απο τα μικροσωμα αλογα της Ισλανδιας.Ισως τελικα η αρχαια Θουλη να βρισκεται στα ορια του αρκτικου κυκλου,στην σημερινη Ισλανδια.Ισως ο Πυθεας ο Μασσαλιωτης ,ο Πλινιος ο Πρεσβυτερος,ο Ιππαρχος ,ο Απολλωνιος ο Ροδιος να εχουν δικιο τελικα.